樂饗葡萄酒,葡萄酒專欄作家 Bernard Leung 「上集」

喜歡葡萄酒的,有很多人。

喜歡葡萄酒又定期寫文章介紹的,沒有幾多個。

喜歡葡萄酒、定期寫文章介紹、再把這份熱愛化為很實在的桌上卡牌遊戲的,相信只有一位:Bernard Leung。

他不斷把自己的熱愛透過不同方式分享出去,真正做到「樂、饗」葡萄酒。

啟蒙經歷

Bernard自言是一般平民,少時對酒精飲品的認知,都是啤酒為主,喝葡萄酒已屬luxury。與葡萄酒的邂逅,要從大學生活數起。

「大學群埋啲外國exchange students開始有酒精類飲品,包括烈酒同wine。覺得幾好飲嘅,都好解渴,又有多層次過啤酒,有少少想去搵吓嗰啲究竟係咩嚟,有買啲書嚟睇吓酒係點造嘅,但就冇乜有系統咁去讀。」

踏足社會工作後,又遇上熱愛飲葡萄酒的同事,好像註定他要努力研究下去。

「我發現做IT嗰啲人好鍾意飲酒,因為佢哋有server房可以放酒!撞正嗰堆比較飲得起同埋都有啲研究,開始帶我去飲啲好飲啲嘅酒。」

在他們介紹下,Bernard第一次一箱過買入Rioja酒;而另一支則是Napa Chapellette的Chardonnay,到現在仍然愛喝。

認真經營文字

此後,他便認真地學習葡萄酒,並修畢WSET Level 3。當時正值blog與社交媒體交錯的年代,Bernard便開始在這些平台貼文分享一下喝過的酒。 

「朋友介紹下識咗個《信報》編輯,佢哋嗰時想開一個lifestyle journal《優雅生活》,問有冇人寫酒,咁啱搵到我。我話我中學之後都冇寫過中文喎,但佢都見我有post啲wine sharing出嚟,佢話我平時都有寫啦,咁咪照樣咁打,打多少少字咋嘛!」

那時他尚未敢一口應承,然而這未算甚麼有壓力的工作,雖沒有酬勞,但不限字數、特定交稿日期。

「諗諗吓,咪試吓囉!又冇壓力嘅,咁就開始咗寫嘢。

「飲完支酒,有咩諗到出嚟咪寫囉,都係好casual又冇乜壓力,鍾意寫乜就寫乜。嗰陣時又讀完Level 3,呢個葡萄酒世界都好大,好多嘢可以寫,第一篇係06年寫Beaujolais Nouveau!」

雖然沒有酬勞,又沒有老細催稿,偏偏他又很有紀律地每星期交稿,在2014年他更開設了屬於自己的博客《Bernard’s WineFiesta》。

畫酒樽本為慳時間

幾用心的文字,也要畫面配合,Bernard尊重版權,所有圖片都循正當途徑索取,電郵酒莊聯絡成為必做的準備工夫。

「問酒莊攞相有啲都好快覆,但嗰次寫Lafite佢又叫我問香港批發商,最後都攞到相,但來來回回搞咗個幾兩個星期,我就覺得好慢。諗吓諗吓,嗰陣時有部iPad就開始畫啲我想畫嘅嘢。」

「例如情人節可以畫個心,配合支Calon Segur,用嚟replace張stock photo,後來發展到直頭畫個樽加埋label!畫完啲人就話幾得意喎,啲人開始覺得有興趣。後來寫耐咗就開始有人搵你去啲event做tasting,每逢去一個tasting見一個winemaker前都會預備,畫咗嗰個樽跟住叫佢簽名、同佢影相,跟住作為嗰篇文嘅主題,有個樽同嗰個人嘅合照跟住寫嘢,咁以後冇需要問人攞相!

「讀小學嗰時就好鍾意畫畫,到中學之後都冇乜點畫,亦冇特登學。(即係有天份?)惟有話有啦……」Bernard謙虛地說。

推出葡萄酒card game

寫文章寫到一點成績,Bernard早前還實現了自己多年來有關葡萄酒的另一心願,就是推出葡萄酒卡牌遊戲《醉佳拍檔》。

唸經濟出身的他,自言無論讀書工作都和數字有關,「好虛」,所以想用實在的東西來平衡一下。

「做建築師可以起咗樓出嚟,做土木工程會見到個工程,我一直都想有樣實體嘢create到出嚟!」

某書局詢問他有否興趣出書,本來Bernard打算出一本整合自己過往文章的散文集,但得到回應是:「出嗰啲散文賣唔到㗎喎!幫你出冇所謂,擺晒喺度咋喎!」

其後書局反建議他能否出一問一答式的卡牌遊戲,不過Bernard覺得太悶。碰巧他有個大學同學經營card game café,同學看過德國有類似葡萄酒拍賣的遊戲,Bernard試玩後也覺得幾好玩,於是他便向原作者取版權來改編,成為現時集合中國怡園酒莊、黎巴嫩Chateau Musar、南法Mas de Daumas Gassac、紐西蘭Cloudy Bay、意大利GAJA、波爾多Bernard Magrez和Salon香檳的《醉佳拍檔》。

沒錯,最吸引之處可算是酒莊都是實名推出,緣於Bernard寫酒多年,與酒莊頗有交情。

深得世界酒莊支持

「怡園、GAJA、Cloudy Bay都好爽快話好,仲話成日想有隻遊戲飲酒嗰時候玩,好鼓勵我出,雖然飲住酒係玩唔到嘅!哈哈!隻game係要比較多時間去學,但學完之後好容易玩,好順暢!」

每張牌有他親自繪畫的酒樽,背面則是酒杯圖案。

「本來係oak barrel嚟,其中有個莊主話,『我啲酒冇用oak barrel㗎喎,所以你唔應該用。』所以同番designer講有個莊主唔鍾意oak barrel,轉用杯啦!」

籌備一年多,這已是唯一阻滯,反而推出後即撞正疫情爆發。

「限聚令就冇得玩,冇得玩就發展到而家咁嘅狀態!所以未做到預期結果,暫時會存在喺鍾意玩board game同埋鍾意酒嘅人。聽講話原作者都覺得幾正,咁都開心嘅!」

Bernard經營葡萄酒文字一段時間,慢慢領略了持續發展之道。另外他也會分享他最難忘的酒食配對、最愛葡萄酒!

記住留意!

ImNuts

Urban Nutters是幾位熱愛飲食的Nutters成立的網上飲食媒體,訪尋各路飲食精英,深入淺出講解不同的飲食知識,同時召集一眾志同道合的Nutters,組織全港獨一無二的飲食社群。

留言

Your email address will not be published.