香港Gin「無名氏」創辦人 Jeremy & Nic — 親力親為篇

當律師的Nic和網上創業的Jeremy是年輕時好友,長大後因為一次catch up而萌生了創立本地Gin酒品牌的意念。不是因為酒精影響的吹吹水,而是付諸實行,經過差不多兩年準備,香港製造的「無名氏 N.I.P.」Gin酒在艱辛過程下誕生。

由於公司只得兩人,甚麼事都親力親為,所以兩人既是老細,也是斜槓族 (Slasher),是好處也是壞處。

他們繼續與我們分享幾年來的事情。

香港味道的平衡點

從零開始建立一款Gin酒,到底要放入幾多「香港情懷」進去?

平時比較多站在酒吧後,準備飲品予客人的Nic解釋「無名氏」的味道源頭。

「其實一開始我地想做第一支Gin嘅想法,係想做番傳統Dry Gin嘅風味,但亦想做出一啲特色,所以決定加入一啲香港嘅元素,搵個平衡點,令支酒嘅味道特別之餘又不是傳統gin酒該有嘅味道。」 

「皆因香港比較少土生土長嘅原材料,我哋嘅概念就由一啲兒時嘅味道組合而成:譬如雪梨、杞子、薑,呢幾樣嘢都係由細個阿媽煲雪梨水而黎嘅主意嚟;而採用壽眉、龍井茶係因為茶係一樣非常香港嘅習族,而黎兩款茶都係我地由細到大飲嘅茶。另外桂花、陳皮等等係一啲每日喺香港都會用黎煮食材料。」

「當然我地都有試過用唔同嘅其他原材料去實驗,譬如紅棗,本來非常期待嘅,但係效果未如理想,出嚟冇乜紅棗味,仲有啲難飲添!先了解到唔係樣樣特別嘅原材料都可以用來做酒嘅!」

自砌名牌釀酒

無名氏第一款Gin酒由杜松子、中國當歸、芫荽籽、桂皮、甘草、八角、荳蔻、檸檬皮、西柚皮、陳皮、洋甘菊、雪梨、枸杞、甘草、壽眉茶、龍井茶、桂花等共21款原料釀造而成。

名叫April的釀酒器也甚有來頭,其品牌Christian Carl正是世界多款知名Gin酒,包括Four Pillars、Sipsmith和季之美使用的同一品牌,而負責無名氏項目的正是和設立季之美釀酒器的同一人。不過……

「成嚿嘢我哋兩個人砌!呢部機器嚟嘅時候散收收五嚿嘢!本身有按排technician砌嘅,但裝修delay咗,想佢兩三個禮拜後先嚟,點知下一個期係三個月後,機會成本太大,所以開個skype session自己嚟。其實同砌 IKEA櫃咁啫,哈哈哈……」Jeremy笑說。「我哋要identify邊條管去邊度,都係好處嚟,至少我地可以好完全咁認識我地部機!好彩冇搞錯到!正式砌嗰日,一路做嘅時間,有問題就一路問,佢陪咗我哋幾個鐘頭解決,end-up成個架構我哋砌咗4日!」

有血有汗

他又笑說,每位到訪無名氏的人,都一定感受到他們的血汗。

「成條生產線最多兩個人,最少一個人,你見晒!成間公司都係得我同Nic,佢係我唯一員工,我係佢唯一同事!頭先我哋先喺度抹緊張枱!」

【「咁耐以嚟整到隻手嚡晒,又切到損晒,又入過醫院,Nic隻手又爆過好多次,我隻手又爆過好多次!」  】

除了準備材料要一腳踢,對於產品十分重要的部分,即是使用釀酒器製作每支Gin也當由他們一手包辦。

擦出火花

兩人除了由drinkers變成makers,更由朋友變成生意夥伴,當中肯定擦出了無數火花。

Nic說:「互相學吓大家嘅所長,之前都未一齊做過嘢,有磨合期但係磨合係必要㗎啦!大家做嘢方式唔同,大家知道嘅嘢唔同,大家認知唔同,但係最重要嘅係大家明白大家嘅出發點係為左公司嘅未來著想,所以大家嘅習慣或形式上做事係點都唔緊要,最重要大家了解個中嘅理念同目標,重新調整方式後用大家嘅方式去做。其實問題不大,我地有咩就會攞出嚟講,啱就做,唔啱就唔做住。」

理性面對

如果兩人在一事情上未有共識,也不用急。

「唔同意嘅咪擺埋一邊先。如果唔做唔得嘅,我地會搵辦法,點諗都諗掂佢!」

「做100樣嘢唔會100樣嘢都成功㗎嘛,做100樣嘢起碼八、九十樣唔成功㗎啦!如果我哋衡量過好壞,唔係真係好大風險嘅都會做,盡量尊重大家嘅想法。唔成功都唔緊要,咪做第樣嘢囉!真係未同意到嘅咪擺埋一二邊先,一個項目咁多嘢做,唔做呢樣嘢梗有第樣嘢可以做!」

「梗係有拗撬,做同事一定有拗撬,做partner就更加多拗撬啦,但係起碼大方向係一樣嘅,起碼冇咁傷,唔會take it personal先!哈哈哈!

「無論你打工嗰個年代定自己出嚟做startup,【你gather你嘅grounds去convince,convince得到就係你叻囉!】而家好處就係我哋兩條友唔使同其他人交代,唔使多隻香爐多隻鬼!

「Idea一路都有,我哋相信肯努力去諗嘅話,唔會無 Idea,永遠有進步餘地!」 

無名氏是本地Gin酒最多款式的品牌,除了最中流砥柱的Dry Gin,有專門製作予國際酒店品牌版本,農曆新年特別版、也有超難駕馭的木桶熟成版等。

「細scale嘅嘢一定要做好個質量,唔可以求其出支嘢畀人!出每一支酒都希望唔係只係出一隻味,希望每支酒背後都講到點解創造呢樣嘢、背後故事係點樣!」

兩人在工作生涯中最nuts的事情是甚麼?

Nic說:「喺Scotland已經幾驚險,喺唔諗住落雪情況底下,居然落雪,揸車上山去Speyside,架車冇brake嘅,真係瀡出去。山邊冇欄河同埋冇燈,爭啲死!個零鐘嘅車程,揸咗三個半鐘!」

Jeremy也好像猶有餘悸:「起初揸嘅時候3點鐘好風和日麗,一揸嘅時候仲要好興奮好正,諗住天黑嘅時候到啦,揸到一半佢居然狂風暴雪,啲雪打橫飛!」 

認真說,離開安穩的工作創立幾乎前無古人的公司,也很nuts。

Nic的壓力來自家人,他說:「阿媽話供我讀書,做咗7年律師都好穩定啦,做乜搞啲咁嘢?當時喺crossroads一係搵過另一份律師工,一係去start 自己嘢。一路都想做啲真係自己真係好有興趣嘅嘢,創一番事業,覺得係一個時機,唔做就冇機會。再做律師落去個機會成本太大,就唔會踏出第一步。由原本有穩定收入,突然間變咗0蚊。」

當無名氏概念仍在萌芽之時,Jeremy本身已經有自己事業,情況又有點不同。

「冇話畀屋企人聽呀,有一次我帶咗我阿媽上嚟睇,話差唔多開喇咁。咁我老婆知啦,of course佢知啦!」

「我都係耷低頭做嘢嘅,做完跟住先講!除非有啲嘢開頭要disclose就講先,冇人會畀特別多嘅意見我,我亦都唔會理人哋啲意見!」

大家的Gin酒夢想是甚麼?

Nic說:「我哋想將香港味道留喺個樽度,亦可以將香港味道帶出國際, create番真係屬於香港本地一個品牌,同埋真係香港製造嘅Gin介紹畀全世界,香港唔係得金融、地產,係有啲值得大家留意嘅本土製作!」

Jeremy還是着眼於品牌本身,他說:

「Made In Hong Kong我哋係proud嘅,但人哋去買呢支酒嘅時候係咪必須?咁就唔係。希望啲人去買我哋支酒係因為quality夠好,先至會有recurring purchase。如果撐香港做嘅,撐一次囉、撐兩次囉!你支嘢唔好飲嘅,就唔飲啦! 

「我哋起咗個brand,希望過多幾年,我哋真係可以live up to個brand嘅promise。當你做得好大嘅時候,會唔會唔記得咗原本想做嗰樣嘢?個brand stand for啲乜嘢呢?無論間公司變大,請人做都好我都希望有番N.I.P.陣除,而唔係just another Gin brand!」

At the……

訪問了接近兩小時,成品的這篇文章,當然經過編輯刪減。其實兩人當天都有重複了很多次的口頭襌,Jeremy是「at the end of the day」,而Nic是「at the same time」。

如果有英文測字句睇心理的遊戲,這是一個很好的例子。

兩個短句不約而同都以「at the」開頭,證明兩人的起點一致,所以才能合作建立「無名氏」,而Jeremy注重結果,也屬非常有前膽性的人;Nic則對眼前事情觸覺敏銳,希望很多人和事一同合作,成就意想不到的樂趣。

希望大家享受閱讀這篇訪問,at the same time找到自己喜愛的味道,at the end of the day,大家都是熱愛香港產品的 nutters!

ImNuts

Urban Nutters是幾位熱愛飲食的Nutters成立的網上飲食媒體,訪尋各路飲食精英,深入淺出講解不同的飲食知識,同時召集一眾志同道合的Nutters,組織全港獨一無二的飲食社群。

留言

Your email address will not be published.