資深咖啡導師及顧問 Michael(蔡逸興) 傳承(上)

當咖啡師,牽涉由上線至下線的多重手藝和技術,要深得當中真諦,所花時間分分鐘要十年八年。如年輕時已立志由低做起當個成功咖啡師,都尚且有時間吃苦繼而成功,但半途出家轉行的辛酸,實在不為人道。

人稱「師兄」的Michael(蔡逸興)就是放棄本業,再中途投身咖啡業、重新來過的人辦。捱過不少苦頭,到今天有了自己的咖啡事業,靠的就是「傳承」兩個字。

裸辭彰顯決心

隨便找間咖啡店,可能找到本來是建築師、律師、時裝設計師、廚師的精品咖啡師,Michael本業是物流,來到二十多歲,身邊環境迫使他為未來好好打算。

「做物流日夜顛倒,對貨多過對人。身邊同事都比較年長,唔想好似佢哋咁去到嗰個年紀都得個做字。自己係長子,而同女朋友都拍咗好幾年拖,要打算將來。」

他選擇裸辭,證明自己重新出發的決心,即使未有非常明確計劃,也勇於踏出一步。

不可不信緣

機緣巧合之下,有天在廟街吃飯後,天意讓他走進了公廁對面那一排睇相佬檔口,找人指點迷津。

「係雀仔擔籤形式畀人指點吓迷津咁。啲人話睇掌相可以知到多啲嘢,佢有一句說話比較入心嘅,佢話我屬於木命人,需要流動啲行業。」

即使他的物流本業都足夠流動,但睇相佬更加肯定了他的方向,再在誤打誤撞,又帶點幸運地,就順利地加入了本地著名連鎖店「星巴克」當起前線來,其後又到了被喻為少林寺的中環Fuel。

「喺連鎖店學到嘅,就係佢哋最擅長嘅系統化。咖啡未必係最多話題嘅嘢,但有佢哋嘅文化,好深深體會到就係佢哋嘅系統化!

「喺Fuel日日打shot打幾百次、打奶打幾百杯,日子係咁過,追求到做咖啡人嘅功夫!」

打好根基

此時Michael希望再向前多踏幾步,和在「星記」遇上的 Reeves Chung 第一次創業。

「喺星記(星巴克的暱稱)同區嘅,偶然遇過一、兩次。一個大學畢業生。有一次去借貨時見到點解有個文質彬彬嘅人企喺cashier,講嘢chok晒咁?原來佢嚟幫更,咁就開始溝通。第一句開場白就問我有冇諗過自己開咖啡店!我覺得呢條友嚟真㗎喎!」

 這個緣份,即使是熟悉的範疇,也有接觸全新的工作領域。 

「每個過程都係做啲唔識嘅嘢,例如做行街sales、炒豆,我好少做嘅admin嘢。喺新嘅環境都係學習吓,又學習吓租舖、裝修,幫自己擴大版圖,營商策略上想法都可以實現到,呢啲嘢吸收咗之後,對我自己開自己新業務都有幾好根基喺度。」

雖然如此,Michael選擇在合作得好開心時候決定各自發展。這時對他來說,正正是了解了連鎖店的系統,又學到咖啡師武功後,更進一步把技能融合一齊的時機。

感言

跳出comfort zone,甚麼都要靠自己,可算是重新落到地面,從新開始,Michael先要感謝身邊人。

「當然係感謝我太太,唔聲唔聲撐咗我咁耐。由物流轉去咖啡除咗重新做起,喺生活上亦都重新起步,由咁高drop到落咁低嘅薪水,都係重新適應。」

「太太放棄佢最鍾意嘅工作,選擇做屋企嗰個,我就做出面嗰個。放棄緊佢嘅理想、鍾意嘅嘢,過程中佢都默默支持,除咗『多謝』都唔知有咩好講。」

有了身邊人支持,Michael更有信心開創自己事業。訪問的下集中,他會繼續分享傳承的信念,還有最令他難忘咖啡!

ImNuts

Urban Nutters是幾位熱愛飲食的Nutters成立的網上飲食媒體,訪尋各路飲食精英,深入淺出講解不同的飲食知識,同時召集一眾志同道合的Nutters,組織全港獨一無二的飲食社群。

留言

Your email address will not be published.