烘焙冠軍、資深咖啡師 Jeffie Cheung 意式熱情

不知大家有否發覺,很多知名咖啡師都是半途出家,本來在飲食業見步行步,在周圍氣氛影響下才嘗試第一口咖啡,然後便慢慢愛上,甚至用心鑽研。

今次的主角Jeffie,本來就是一名espresso愛好者,每天無espresso不歡,後來更成為烘焙比賽冠軍,也自己開店與愛好者分享沖啡之樂。

她與大家分享成功之道:「過程一定有失敗,唔好因為5次、10次失敗而放棄,而要堅持落去。」

單純熱愛

Jeffie是真心喜歡飲咖啡,才萌生入行的念頭。起初她只是單純的熱愛,而投身連鎖店工作,也差不多純粹為了生活,加上公司文化不算鼓吹現時的所謂精品咖啡,所以還未有機會更上一層樓。

「起初入行真係因為鍾意飲咖啡嗰條癮,鍾意飲意式咖啡、mocha。咖啡癮好勁,嗰時最少一日飲3杯,但冇話咩研究啲咩風味 。」

後來這間連鎖店的其中一位經理自立門戶,並邀請Jeffie加盟,又慫恿她參加咖啡師比賽,Jeffie的咖啡世界才擴闊了。而在手沖和炒豆之間,Jeffie覺得炒豆更有趣味。

「因為無論係靚豆或者一般普通豆,可以炒到發揮到佢原有獨特嘅味道,係有滿足感。而自己喺炒豆過程中,又不斷反覆試味,都學咗好多嘢!」

兩次烘焙冠軍

Jeffie是兩次本地烘焙比賽的冠軍,兩次的奪標背景也有點不同。

「兩次都覺得有啲難以置信!因為嗰陣時未考Q Grader,只係因應自己嘅經驗,因為烘焙同tasting係有關係,但嗰陣時冇經過一個好標準嘅訓練,如果突然之間贏咗比賽係驚訝!

「第二次比賽冇再諗好多,嗰陣時工作係齋企吧,有幾可炒豆?兩個月先炒一次,所以嗰陣時都難以置信㗎,因為炒豆要練習㗎嘛,練習得少都攞到呢個獎,好驚訝!真係好興奮囉,仲搭的士去攞獎!」

炒豆的感覺

雖然Jeffie如此說,但她總有點心得和大家分享。

「除咗運氣,好靠個sense!係落爐嗰下,突然之間靈機一觸,嗰下就要落爐!」

「試烘焙機嗰日好重要,要當試機嗰日就係比賽嗰日,因為試機嗰日嘅炒豆profile同所有數據,要同比賽當日profile一致,先至攞到高分! 」

「我比較追求甜度,接受唔到咖啡豆有草青味、焦苦味。如果烘焙時喺梅納反應階段,火力時間控制得好,咖啡豆甜度就可以推到高峰,好考烘焙師經驗㗎!咖啡豆原味夠甜,客人就飲得開心嘞!」

說到尾,比賽就是她研究咖啡、再深入其背景的動力。

重新開始

身為美國咖啡協會咖啡品質鑑定師的Jeffie,曾在烘焙公司工作時,有位客人跟她很合拍,又打算開咖啡店,二人一拍即合便開了Starting Over。

當初開店,是希望有一個分享咖啡的好地方,又可以和朋友傾偈,練習大家沖啡技術。而店子的名稱與標誌,也別出心裁。

「舖頭logo 係張filter 紙,沖手沖嘅時候張filter紙係濾走咖啡嘅雜質 ,filter 咗一杯比較clean 啲嘅black coffee出嚟,比喻人生裡面負面嘅嘢、雜亂嘅嘢,一次過畀張filter紙濾走晒,我哋想客人飲完我哋嘅咖啡有重新開始嘅感覺。」

持續發展之道

當起老闆,店子一開,當然不少愛追新店的咖啡愛好者會蜂擁前來光顧,不過當光環消失,一切真的重新開始。

「第3個月都仲OK ,第4個月打後如果冇lunch set畀客人揀,佢哋真係唔嚟!好靠嘢食去維持生意,仲要定期創作新嘅飲品出嚟,吸引客人返嚟。」

她直接道出了在香港營運咖啡店的難處。

「客人主導咗咖啡店定位,而家嘅trend 係地方靚、影相,為打咭。因為冇得去旅行,就追住某啲咖啡店;以前好hit 咖啡比賽嗰陣,會衝住啲贏咗獎嘅咖啡師飲咖啡」

「不過香港消費者唔算難教,即使有一批人仲係鍾意好深炒嘅,其實講吓仲有其他味喎,佢哋係接受到,慢慢教,只係唔可以講:『你唔好飲咁燶、咁苦喎』、『好燶喎你唔覺嘅咩?』之類。」

要逐步邁向成功,絕不能輕言放棄。

「老闆重大責任係堅持,唔好燒咗啲錢就當冇事算數。你自己set咗某個目標,要喺呢個行業攞到啲成就、攞到啲獎,過程一定有失敗,唔好因為5次、10次失敗而放棄,而要堅持落去!」

在咖啡生涯中做過最nuts的事情是甚麼?

「通宵炒豆! 最密炒豆唔係玩烘焙比賽,而係玩Barista比賽!通宵練習、通宵炒豆為咗WBC香港區選拔賽,背稿背到癲咗!因為要學演說技巧 !」

每天都可以飲的咖啡是怎樣的一杯?

「Espresso! 每日返到公司,一定要飲espresso!一來可以check吓house blend穩定度,二來睇吓咖啡師tune shot點樣,三來咖啡機同磨豆機有冇啲咩偏差而要維修,四來espresso係出畀客人嘅意式咖啡靈魂,五來自己都要提提神!哈哈!」

最深刻印象的一杯咖啡是甚麼?

「當然要數參加第一次咖啡師比賽時沖的一杯signature drink,到而家都記得好清楚!想知係咩?就要來我舖頭搵我喇!」

做訪問也不忘宣傳,就明白Jeffie的對咖啡的愛有幾熾熱。

ImNuts

Urban Nutters是幾位熱愛飲食的Nutters成立的網上飲食媒體,訪尋各路飲食精英,深入淺出講解不同的飲食知識,同時召集一眾志同道合的Nutters,組織全港獨一無二的飲食社群。

留言

Your email address will not be published.