喜愛暴力的AeroPress專家 Zero Chan

每每提起精品咖啡,大家都會想起精緻的拉花、優雅的手沖、吸晴的虹吸……但Number 9的店主陳瑋樑(Zero)卻不愛這些江山,獨愛一款被遺忘的沖煮工具 — 愛樂壓(AeroPress)。 用不普通的沖調器之餘,Zero更採取獨有的暴力沖法,沖出比平常濃郁咖啡,更在比賽中奪獎,引發開舖念頭。


由零變壹

小時候受濃郁咖啡香氣吸引,無論人生第一杯麥當勞咖啡、茶餐廳啡走、檸啡,皆讓他心動。2012年,適逢瘋狂拉花年代,全城掀起一股咖啡狂熱,Zero亦跟隨潮流加入咖啡行業。

「好坦白,我都係見latte art好靚,所以揀當時較專注玩拉花嘅Habitu。」他興奮又帶點尷尬地自爆:「當時仲係小薯薯,乜都唔識,我仲收藏咗本陳豪親筆簽名的咖啡書㗎,哈哈!」當年未正式接觸過意式咖啡,初嘗Espresso的感覺竟然是:「吓?呢杯細細杯就係?好苦喎!」

入職一年後,漸漸掌握咖啡基礎和打奶技巧,更受到公司咖啡培訓導師King Sir的啟發,讓他明白咖啡味道比外觀重要。

「當時同事們好著重奶啡融合,仲教我心態調節,所以就算參加拉花比賽,我都好著重啡底味道。」 只得區區一年經驗,便膽粗粗參加了人生第一場咖啡比賽。他笑著憶述:「當時好鍾意玩拉花嘛!覺得自己好勁、啲拉花又靚,走出去同人Let’s get battle,點知輸得咁快!」

我好鍾意嗰種暴力萃取玩法

2014年,Zero轉跟Espresso Alchemy的老闆Peter學炒豆。4年間,有時到舖面練習各種咖啡沖煮,有時到工場處理炒豆。有天,Peter送了一台AeroPress給他,讓他嘗試新器具,點知一試便愛上。「我好鍾意AeroPress嗰種暴力萃取的玩法,可以好暴力地揸盡每粒咖啡豆精華!」

談到手沖,很多人會想起咖啡師站在手沖壺前,拿著水壺優雅地為咖啡豆注水,客人則凝視著緩緩留出的咖啡細注。如用虹吸壺,更像身處化學實驗室,望著底座的燈或火照射著下壺內沸騰的水,由下壺湧至上壺,浸出咖啡,再由上壺回落,何其浪漫。

AeroPress則沒有誇張式視覺效覺,反而只求樸實地沖泡出一杯好咖啡。這也可能代表了Zero的咖啡取向——用實而不華的器材為客人帶來最實在的咖啡、最優質的體驗。

Zero Chan陳瑋樑 – Number 9 創辦人店長、2017年香港愛樂壓比賽(Hong Kong AeroPress Championship)季軍。

事實上,一般人用88-90度沖泡咖啡粉3分鐘,便會壓出咖啡,但Zero為求咖啡的味道更醇厚和有層次,用94-95度熱水沖泡咖啡粉4分鐘,自創了一款「暴力」玩法,背後皆因對農夫的敬意。
「每次試豆,我都會用安全比例沖,然後再挑戰一兩次用暴力萃取,即係理論上和Recipe上都會問『得唔得㗎』咁去試。「我試過最暴力係哥倫比亞的WushWush*, 用95度熱水泡煮4分10秒先壓。水溫高,時間長,萃取到嘅物質多啲,有好aftertaste,成杯咖啡層次、味道都多啲!」「農夫用咁多心機種粒豆,點解唔試吓攞盡啲呢?」正因為AeroPress的特性,讓Zero發揮小宇宙,用心鑽研最好味道,帶來人生首個獎項,就是2017年香港愛樂壓比賽季軍,這就播下了開設Number 9的種子。

咖啡生涯最Nuts的決定

「All-In開舖!老婆、朋友都叫埋嚟一齊搞!」跟許多咖啡師一樣,Zero入行前已想開間歐陸式咖啡店,主打手沖咖啡、奶啡,兼賣一點蛋糕。發現AeroPress的優點後,令他更想以此為餐廳主題。
「當時一心想推翻AeroPress唔好飲嘅概念,啲客體驗過初期AeroPress,冇咁多配套同工具,出嚟嘅咖啡好雜、有渣。「其實佢可以攞盡粒豆嘅風味,因為手沖有濾紙會吸左啲咖啡油份,反而AeroPress用Metal Filter仲可以keep番啲油分同埋物質多D,令口感更順滑,呈現唔一樣既味道。」「飲咗咁多年咖啡,想搵比較實在嘅野。有時試過喺出面飲咖啡,入口好好飲好甜,但散得好快,有種『好飲喎……冇咗!』嘅一飲即逝感覺。漸漸就想追求一種長久嘅味道,希望呈現到畀客。」
有些客人開初都抗拒AeroPress,只得一成飲過,幸得Zero兩年來的用心經營和教學,現在只少三成顧客專程找Zero飲AeroPress咖啡。「多咗識欣賞自己嘅朋友,仲會同我傾偈,研究點樣沖得更好咖啡嘅recipe!」

日間看舖,夜晚炒豆,日日夜夜都活在咖啡的世界裡。如果當日沒有選擇自立門戶, Zero會做甚麼?

他想了一秒便答:「冇喎,我冇諗過會輸!係咪好自大?哈哈哈哈!你覺得自己唔得就唔得㗎啦,開始咗就要一鼓作氣,一路向前,冇backup㗎。」說得也是,創業的人跟打工的人,心態就是不一樣。

由打工銳變成老闆,有沒有想感謝的人?

「第一次總會遇到困難,有好多嘢唔識,真心嘅,好感激一路上好多人幫過我。Peter都幫咗我好多,到而家都有keep contact,不斷叫我諗多啲。」

現在事業初上軌道,下一個目標是甚麼?

「現在咖啡文化知識的推廣仍未足夠,早期客人飲開filter coffee,得一成飲過AeroPress,甚至要番手沖。」他希望用自己能力推廣更多,促進業界正面發展。
疫情數月,生意受一定打擊,但Zero仍堅持維持行業生態,毋忘初心。「成個疫情,我真係只做過外賣9折,大家知道成本幾多,假如我再平啲,隔籬兩間舖點算呢,鬥平有咩為?何況我想做長期嘅嘢,唔希望客人只是短期支持而幫襯。就算水深火熱,都會回想開舖的目的,如果只求一條簡單清晰嘅路,何不打工?盡可能保持開店時的初心,我都算係和平使者啦,哈! 」
有人認為咖啡師只是大學期間的兼職首選,但細閱Zero的故事,十載未滿,便憑著一顆熱切的勇氣,堅定的信念,由白紙一張的「小薯薯」發展到自立門戶,自己炒豆,更獨創一套「暴力」沖煮方法,以提升咖啡的味道層次。說出來好像輕鬆,但只要憑魄力和衝勁,的確可以創一番成就。下次約朋友飲咖啡,不妨去尖沙咀探探Zero,感受下這種暴力萃取的獨有味道!

https://youtu.be/9cvU8JPxCQs

後記:有一種執著,叫沖煮時的執著。不知大家有沒有留意,儘管平時熱情奔放、滔滔不絕的咖啡師,每當進行手沖動作的時候,都會靜下來,展現出一副專注、沉靜的模樣,整段時間像靜止了一樣,「暴力Zero」也不例外,大概這就是欣賞咖啡沖煮過程中帶來治癒感的原因。


Barista Profile

陳瑋樑 Zero Chan 簡介

年資:2012年入行定位:Number 9 店長|全職咖啡師
專長:使用愛樂壓 (AeroPress)
沖咖啡奬項:2017 香港愛樂壓比賽(Hong Kong AeroPress Championship)季軍

工作歷史:
– 2012 Habitu
– 2014 Espresso Alchemy
– 2018 Number 9

曾參與比賽:
– 2014 TNT香港拉花比賽
– Coffee Power Latte Art Competition – Colour Brown
– 2015 Hong Kong Barista Championship (HKBC)
– 2016 Hong Kong Barista Championship (HKBC)
– 2017 Hong Kong AeroPress Championship
– 2018 Hong Kong Brewers Cup (HKBrC)
– 2019 Hong Kong AeroPress Championship

最深刻的一杯啡:
2015,第一次HKBC比賽用嘅Espresso:Epithopia bita bonga的日曬 – 茉莉花和澳洲芒果,「任何人一入口,係芒果!好甜!好好飲!Body又正,好好飲!真係好好飲!」

第一次比賽經歷:
TNT香港拉花比賽。「當時好鍾意玩拉花嘛,嗰陣覺得自己好勁,啲拉花又靚,走出去同人Let’s get battle~,點知輸得咁快。哈哈哈!」

點為之一杯好咖啡:
「我講嘅tasting note,客人飲得到。」

入行經過:
2012被咖啡熱潮吸引,純為拉花而入行,發現味道的趣味後,輾轉下到Espresso Alchemy跟Peter學炒豆,偶然收到一個朋友送的AeroPress,一直發展至今

ImNuts

Urban Nutters是幾位熱愛飲食的Nutters成立的網上飲食媒體,訪尋各路飲食精英,深入淺出講解不同的飲食知識,同時召集一眾志同道合的Nutters,組織全港獨一無二的飲食社群。

留言

Your email address will not be published.